Siyaset: Kırklareli’nde uzun zamandır turizm alanında başarılı bir şekilde hizmet vermektesiniz. Başladığınız bu yolculuğu işletme olarak kaç yıldan beri sürdürmektesiniz? Bilgiç: Bilgiç Ailesi olarak 1991 yılında restoran işletmeciliğiyle başlamış olduğumuz iş hayatımıza 1994 yılında Best Bilgiç Oteli katarak, konaklama alanında da hizmet etmeye başladık. Daha sonra işletmemizi bu yönde genişleterek 2009 yılında inşaatına başladığımız Babaeski yolu üzerinde Royal Bilgiç oteli 2012 yılının mart ayında Kırklareli’mizin hizmetine sunduk. Şu anda Best Bilgiç Hotel ve Royal Bilgiç Hotel olarak iki tane işletmemizle Kırklareli’ne hizmet vermeye devam etmekteyiz. Siyaset: Kırklareli’nde misafir ettiğiniz müşteri portföyünüzden kısaca bahseder misiniz? Otelinizin konaklama kapasitesi nedir? Bilgiç: Kırklareli’miz gelişmekte olan bir şehir. Sürekli büyüyen pazarla birlikte misafir ettiğimiz kişi profili de genişlemekte. Bu profili genel anlamda il dışından pazarlama amaçlı gelenler veya organize sanayi bölgemize yatırım yapan misafirlerimiz oluşturmakta. Yaz dönemlerinde ise geçiş güzergâhı olmamız sebebiyle turistik konaklamaları da misafir portföyümüze ekleyebiliriz. Biz de bu bağlamda iki otelimiz, Best Bilgiç ve Royal Bilgiç ile, toplamda 109 oda 4 suit 250 yatak kapasitemizle hizmet vermekteyiz. Siyaset: Personellerinizin eğitimi için yaptığınız çalışmalar ve uygulamalar hakkında bizleri bilgilendirebilir misiniz? Bilgiç: İş hayatında prensipleriniz olmalı. Bilgiç Ailesi olarak her zaman kaliteli personellerle çalışmaya özen gösterdik. Temelini kaliteli personellerle attığımız işletmeciliğimizi şirket içi eğitim ve yeni dinamik kadrolarla geliştirdik. Bu gelişimi yaratırken kimi zaman Kırklareli Üniversite’sindeki değerli hocalarımızdan kimi zaman turizm sektöründe kendini kanıtlamış çalışma arkadaşlarımızdan yardım aldık. Çağa ayak uydurabilen, müşteri memnuniyeti odaklı, sadece iş olarak değil kişisel gelişime de önem veren bir firma olarak her geçen gün daha da büyümekteyiz. Şuan çalışma arkadaşlarımızın tamamına yakını en az bir yabancı dil bilmekte ve sürekli olarak kendi alanlarında eğitim almaktadırlar. Örneğin mutfak ekibimiz pişirme teknikleri, mutfak hijyeni gibi konularda eğitim alırken, ön büro ekibimiz müşteri ilişkileri konusunda eğitim almaktadır. Sürekli gelişen ve gelişme ile birlikte, ihtiyaç alanları fazlalaşan turizm sektöründe ki beklentileri karşılayabilmenin de tek yolu, devamlı ve verimli şirket içi eğitimlerdir. Bu konudaki hassasiyetimizi bundan sonra da devam ettireceğiz. Siyaset: Çevre sorunlarının giderilmesi ve doğal güzelliklere zarar verilmemesi amacıyla işletme olarak aldığınız önlemlerden ve uygulamalardan bahseder misiniz? Bilgiç: Doğru çevre politikaları ve doğal hayatın devamlılığı geleceğimiz adına olmazsa olmazımızdır. Tüm işletmelerimizde en fazla dikkat ettiğimiz konularından başında çevre ve doğal kaynakların korunması gelmektedir. Bu konularla ilgili bireysel çalışmalarımızın haricin de şirket olarak atıklarımızı mümkün olan en alt seviyeye indirmiş bulunmaktayız. Yağlarımızı toplamakta, cam atıklarımızı geri dönüşüme yollamakta, kağıt atıklarımızı ise ayrıştırarak anlaşmalı şirketlere vermekteyiz. Tüm bunlara ek olarak şu an yeşil sertifikayla ilgili ön görüşmeler yaparak, nasıl daha verimli ve çevreye nasıl daha saygılı olabileceğimizi görme çabası içerisindeyiz.